Zaznacz stronę

Technik reklamy

Przedmioty realizowane na poziomie rozszerzonym

  • geografia
  • język angielski

Kwalifikacje w zawodzie

  • PGF.07. Wykonywanie przekazu reklamowego 
  • PGF.08. Zarządzanie kampanią reklamową 

Praktyka zawodowa

  • 4 tygodnie w III klasie
  • 4 tygodnie w IV klasie

Celem kształcenia zawodowego technika reklamy jest przygotowanie uczniów do realiów współczesnego świata, wykonywania pracy zawodowej i aktywnego dostosowania się do dynamicznie zmieniającego się rynku pracy. 

Ten kierunek kształcenia zaliczany jest do branży poligraficznej. Jest to zawód, w którym ogromne znaczenie ma kształcenie przez całe życie, dlatego uczeń musi mieć świadomość ciągłej aktualizacji wiedzy i doskonalenia własnych umiejętności zawodowych. Branża marketingowa i reklamowa podlega dynamicznym zmianom, które napędza rozwój cyfrowych technologii. 

Program technika reklamy jest realizowany w pracowni grafiki komputerowych, uczniowie pracują na popularnych programach do tworzenia grafiki i obróbki zdjęć oraz do obróbki audio i wideo. Podczas zajęć wykorzystywane są aparaty fotograficzne, wyposażenie studia fotograficznego oraz kamery cyfrowe. Ponadto, uczniowie biorą udział w organizacji kampanii reklamowych, akcji informacyjnych i promocyjnych. Poznają podstawy ekonomii oraz prawa, uczą się technik negocjacji i zarządzania. 

Co otrzymujesz? 

  • zajęcia prowadzone w pracowni reklamy oraz plastyczno – technicznej  
  • projektowanie ulotek, wizytówek, plakatów, tworzenie gadżetów reklamowych, 
  • organizacja kampanii reklamowych, akcji informacyjnych i promocyjnych. 
  • udział w wycieczkach zawodowych do agencji reklamowych i drukarni oraz firm z branży IT. 
  • udział w warsztatach poligraficznych oraz fotograficznych. 

Technik Reklamy może podejmować pracę jako: 

  • agent reklamowy (pracownik działu obsługi klienta)
  • pracownik zespołu do spraw obsługi zlecenia (account manager)
  • pracownik działu kreatywnego

specjalista do spraw marketingu 

  • specjalista do spraw reklamy
  • specjalista do spraw kontaktów z prasą i kształtowania opinii
  • autor tekstów i sloganów (copywriter)
  • projektant grafiki (art designer)
  • pracownik działu badań rynkowych
  • pracownik biura reklamy

  

Osiągnięcia naszych uczniów:  

  • Laureatka w  Olimpiadzie Wiedzy i Umiejętności z Zakresu Reklamy pt. „Kreatywni w reklamie”.  
  • Wyróżnienie w konkursie EduPak Polska! za przygotowanie projektu kampanii reklamowej zachęcającej do prawidłowej segregacji opakowań szklanych. 
  • Wyróżnienie w konkursie organizowanym przez Urząd Statystyczny we Wrocławiu na Opracowanie kampanii promującej województwo dolnośląskie w oparciu o zasoby informacyjne statystyki publicznej 

nr telefonu:

71 313 26 13

Adres:

ul. ks. F. Kutrowskiego 31
55-200 Oława