Technik reklamy
Przedmioty realizowane na poziomie rozszerzonym
- geografia
- język angielski
Kwalifikacje w zawodzie
- PGF.07. Wykonywanie przekazu reklamowego
- PGF.08. Zarządzanie kampanią reklamową
Praktyka zawodowa
- 4 tygodnie w III klasie
- 4 tygodnie w IV klasie

Celem kształcenia zawodowego technika reklamy jest przygotowanie uczniów do realiów współczesnego świata, wykonywania pracy zawodowej i aktywnego dostosowania się do dynamicznie zmieniającego się rynku pracy.
Ten kierunek kształcenia zaliczany jest do branży poligraficznej. Jest to zawód, w którym ogromne znaczenie ma kształcenie przez całe życie, dlatego uczeń musi mieć świadomość ciągłej aktualizacji wiedzy i doskonalenia własnych umiejętności zawodowych. Branża marketingowa i reklamowa podlega dynamicznym zmianom, które napędza rozwój cyfrowych technologii.
Program technika reklamy jest realizowany w pracowni grafiki komputerowych, uczniowie pracują na popularnych programach do tworzenia grafiki i obróbki zdjęć oraz do obróbki audio i wideo. Podczas zajęć wykorzystywane są aparaty fotograficzne, wyposażenie studia fotograficznego oraz kamery cyfrowe. Ponadto, uczniowie biorą udział w organizacji kampanii reklamowych, akcji informacyjnych i promocyjnych. Poznają podstawy ekonomii oraz prawa, uczą się technik negocjacji i zarządzania.
Co otrzymujesz?
- zajęcia prowadzone w pracowni reklamy oraz plastyczno – technicznej
- projektowanie ulotek, wizytówek, plakatów, tworzenie gadżetów reklamowych,
- organizacja kampanii reklamowych, akcji informacyjnych i promocyjnych.
- udział w wycieczkach zawodowych do agencji reklamowych i drukarni oraz firm z branży IT.
- udział w warsztatach poligraficznych oraz fotograficznych.
Technik Reklamy może podejmować pracę jako:
- agent reklamowy (pracownik działu obsługi klienta)
- pracownik zespołu do spraw obsługi zlecenia (account manager)
- pracownik działu kreatywnego
specjalista do spraw marketingu
- specjalista do spraw reklamy
- specjalista do spraw kontaktów z prasą i kształtowania opinii
- autor tekstów i sloganów (copywriter)
- projektant grafiki (art designer)
- pracownik działu badań rynkowych
- pracownik biura reklamy
Osiągnięcia naszych uczniów:
- Laureatka w Olimpiadzie Wiedzy i Umiejętności z Zakresu Reklamy pt. „Kreatywni w reklamie”.
- Wyróżnienie w konkursie EduPak Polska! za przygotowanie projektu kampanii reklamowej zachęcającej do prawidłowej segregacji opakowań szklanych.
- Wyróżnienie w konkursie organizowanym przez Urząd Statystyczny we Wrocławiu na Opracowanie kampanii promującej województwo dolnośląskie w oparciu o zasoby informacyjne statystyki publicznej
Liceum Ogólnokształcące
Nr II w Oławie
Technikum Nr 1
w Oławie
Branżowa Szkoła
I stopnia Nr 1
w Oławie
nr telefonu:
71 313 26 13
Adres:
ul. ks. F. Kutrowskiego 31
55-200 Oława