Technik reklamy
Celem kształcenia zawodowego technika reklamy jest przygotowanie uczniów do realiów współczesnego świata, wykonywania pracy zawodowej i aktywnego dostosowania się do dynamicznie zmieniającego się rynku pracy.
Ten kierunek kształcenia zaliczany jest do branży poligraficznej. Jest to zawód, w którym ogromne znaczenie ma kształcenie przez całe życie, dlatego uczeń musi mieć świadomość ciągłej aktualizacji wiedzy i doskonalenia własnych umiejętności zawodowych. Branża marketingowa i reklamowa podlega dynamicznym zmianom, które napędza rozwój cyfrowych technologii.
Uczniowie realizują program w pracowni grafiki komputerowych, pracując na popularnych programach do tworzenia grafiki i obróbki zdjęć oraz do obróbki audio i wideo. Wykorzystują w swojej pracy aparaty fotograficzne, wyposażenie studia fotograficznego oraz kamery cyfrowe.
Kwalifikacje
1) PGF.07. Wykonywanie przekazu reklamowego
Uczeń zdobywa wiedzę i umiejętności z przygotowania elementów strategii reklamowej, przygotowania elementów kreacji reklamowej, produkcji reklamy.
2) PGF.08. Zarządzanie kampanią reklamową
Uczeń zdobywa wiedzą i umiejętności z planowania kampanii reklamowej, organizowania sprzedaży reklamowej, realizowania kampanii reklamowej, badania przekazu reklamowego.
Przedmioty rozszerzone
- geografia
- język angielski
Praktyki
Uczniowie uczestniczą w praktykach zawodowych dwukrotnie w cyklu kształcenia, w łącznym wymiarze 8 tygodni.
Odbywają się one m.in. w przedsiębiorstwach branży reklamowej, działach marketingu organizacji oraz innych podmiotach zajmujących się branżą poligraficzną.
Co jeszcze otrzymuje uczeń?
- zajęcia prowadzone w pracowni reklamy oraz plastyczno – technicznej przez specjalistę z dziedziny historii sztuki,
- projektowanie ulotek, wizytówek, plakatów, tworzenie gadżetów reklamowych,
- organizacja kampanii reklamowych, akcji informacyjnych i promocyjnych,
- wyjazdy na plenery fotograficzne,
- udział w wycieczkach zawodowych do agencji reklamowych i drukarni oraz firm z branży IT.
Absolwent kierunku technik reklamy może podejmować pracę w pełnoprofilowych i specjalistycznych agencjach reklamowych jako:
- agent reklamowy (pracownik działu obsługi klienta),
- pracownik zespołu do spraw obsługi zlecenia (account manager),
- pracownik działu kreatywnego,
- autor tekstów i sloganów (copywriter),
- projektant grafiki (art designer),
- pracownik działu produkcyjnego,
- pracownik działu planowania publikacji,
- pracownik działu badań rynkowych.