Edukacja policyjna
PSYCHOLOGIA
Uczeń ma możliwość poznawania psychologicznych cechy jednostki (inteligencja, osobowość) oraz zgłębiania psychologii społecznej jednostki (uprzedzenia i stereotypy, komunikacja interpersonalna: komunikacja werbalna i niewerbalna, spostrzeganie, autoprezentacja, zjawisko stresu i radzenie sobie z nim, frustracja i jej następstwa).
Zajęcia odbywające się w szkole rozszerzane są o wyjazdy na wykłady na uczelnie wrocławskie oraz poprzez zajęcia prowadzone przez wykładowców i psychologów zaproszonych do CKZiU.
SZKOLENIE STRZELECKIE
Elementy szkolenia strzeleckiego:
• Przenoszenie i budowa broni
• Czyszczenie, konserwacja broni
• Zasady bezpieczeństwa w kontakcie z bronią
• Teoria strzału
• Zajęcia praktyczne na strzelnicy LOK
• Udział w zawodach strzeleckich.
Uzupełnieniem i poszerzeniem wiedzy jest Obóz Taktyczno – Wojskowy dla klas o profilu mundurowym.
Samoobrona i sztuki walki
Kadet pozna:
• Postawy i poruszanie się w walce
• Przewroty w walce wręcz
• Techniki samoobrony
• Uwalnianie się z chwytów, obchwytów i duszeń
• Chwyty transportowe dźwignie na stawy kończyn górnych
Zajęcia sprawnościowe
Autorski program nauczania „Zajęcia sprawnościowe dla klas policyjnych” autorstwa nauczycielki wychowania fizycznego Anny Bielickiej, został opracowany dla 90 godzin lekcyjnych realizowanych w ciągu trzech lat nauki (2 godziny lekcyjne w klasie drugiej i jedna godzina lekcyjna w klasie trzeciej).
Cele ogólne kształcenia:
1. Zapewnienie absolwentom Szkoły dobrego przygotowania sportowego umożliwiającego kontynuację edukacji w szkołach dla służb mundurowych (policja, straż miejska, straż pożarna).
2. Kształtowanie umiejętności oraz zdolności motorycznych (siła, szybkość, wytrzymałość, zwinność) niezbędnych przy pokonaniu toru przeszkód realizowanego w ramach testu sprawności fizycznej w procedurze rekrutacji do służby w policji i innych służbach mundurowych.
3. Nabycie cech przywódczych i dowódczych, stanowczości i konsekwencji w działaniu, a także zdecy-dowania w podejmowaniu decyzji, zdyscyplinowania, dużej wymagalności i odpowiedzialności w sto-sunku do siebie i innych.
4. Rozwijanie sprawności intelektualnej i motorycznej.
5. Kształtowanie samodyscypliny.
6. Przygotowanie do aktywności fizycznej na całe życie oraz ochrona i doskonalenie zdrowia własnego oraz innych.
7. Uświadomienie potrzeby aktywności fizycznej przez całe życie.
8. Stosowanie w codziennym życiu zasad prozdrowotnego stylu życia.
9. Działanie jako krytyczny konsument (odbiorca) sportu.
10. Umiejętności sprzyjające zapobieganiu chorobom i doskonaleniu zdrowia fizycznego, psychicznego i społecznego.
W ramach przedmiotu realizowane są treści i zadania z lekkoatletyki, atletyki terenowej, gimnastyki, ćwiczeń siłowych.