Wyróżnienie dla uczniów Technikum Organizacji Reklamy

Wyróżnienie dla uczniów Technikum Organizacji Reklamy

Uczniowie naszej szkoły Nicola Niedziela (4R), Nikola Wajdlich (3R), Gabriela Tomanowska (3R) oraz Kacper Mycek (3R) pod opieką pani Joanny Danik – Kruk wzięli udział w konkursie organizowanym przez Urząd Statystyczny we Wrocławiu.

Przedmiotem Konkursu było opracowanie kampanii promującej województwo dolnośląskie, w oparciu o zasoby informacyjne statystyki publicznej, jako region atrakcyjny do życia, w jednej z następujących kategorii:

  • Województwo dolnośląskie regionem przyjaznym dla studentów.
  • Województwo dolnośląskie regionem atrakcyjnym dla biznesu.
  • Województwo dolnośląskie regionem dobrym do zamieszkania i do życia.
  • Województwo dolnośląskie regionem o atrakcyjnym rynku pracy.

Konkurs składał się z trzech etapów:

Część pierwsza to opracowanie projektu kampanii obejmującej:

  • krótką prezentację założeń kampanii
  • opracowanie z wykorzystaniem danych statystycznych, które mogą być podstawą prezentacji atrakcyjności regionu.

Część druga stanowiła materiał uzupełniający do części pierwszej, z uwzględnieniem i opracowaniem wybranego elementu kampanii promocyjnej.

Część trzecia  to prezentacja kampanii przez Lidera zespołu na forum, która zawierała:

  • opis założeń kampanii (celu, głównego przekazu, grupy docelowej odbiorców i sposobów docierania do niej),
  • wskazanie i uzasadnienie doboru danych i wskaźników statystycznych,
  • opis wybranego elementu kampanii promocyjnej i związanych z nim materiałów promocyjnych.

Zespół przygotował projekt  kampanii w kategorii „Województwo dolnośląskie regionem przyjaznym dla studentów”. Analiza danych statystycznych pozwoliła na określenie grupy docelowej oraz metod dotarcia do niej. Uczniowie opracowali projekt fanpage’a oraz materiały promocyjne.

Praca całego zespołu została doceniona przez Jury w składzie:

  • eksperci w zakresie badań regionalnych – 4 osoby (przedstawiciele Organizatora) – Agnieszka Ilczuk, dr Leszek Cybulski, Agata Girul, Marcin Sak,
  • ekspert w zakresie marketingu – 1 osoba (przedstawiciel Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu) – dr Magdalena Daszkiewicz,
  • ekspert w zakresie statystyki –  1 osoba (przedstawiciel PTS Odział we Wrocławiu) dr Elżbieta Stańczyk
  • ekspert w zakresie graficznej prezentacji danych – 1 osoba (przedstawiciel Organizatora) – Janusz Szlączka,
  • rzecznik prasowy Urzędu Statystycznego we Wrocławiu – 1 osoba – Alicja Pietrusiewicz,
  • przedstawiciel mediów – 1 osoba, (Redaktor Naczelny Gazety Wrocławskiej) – Arkadiusz Franas,
  • przedstawiciele Sponsora – 2 osoby (Fundacja PKO Banku Polskiego, Doppelmayr Polska Sp. z o.o.) – Robert Ślawski, Paweł Milaniak.

 

Uczniowie zostali wyróżnieni za projekt, spójną koncepcję kampanii, dobór środków do grupy docelowej i atrakcyjne przygotowanie projektu fanpage’a.  Gratulujemy!

Poniżej można zapoznać się z niektórymi elementami pracy konkursowej.

Skip to content