Przedświąteczny klimat Berlina

9 grudnia 2022 r. 88 uczniów naszej szkoły uczestniczyło w jednodniowej wycieczce do Berlina.

Wyjechaliśmy wcześnie rano – o godzinie 5:00. Po czterogodzinnej podroży dotarliśmy do celu.

Naszą przygodę zaczęliśmy od zwiedzania Muzeum Techniki, największego w Europie, z imponującą liczbą zbiorów. Mogliśmy dowiedzieć się wszystkiego o samolotach, pociągach, statkach i najróżniejszych wynalazkach technicznych, począwszy od najprostszych konstrukcji, skończywszy na sztucznej inteligencji.

Kolejnym punktem było zwiedzanie miasta z przewodnikiem. Zobaczyliśmy Pomnik Holocaustu, budynek Parlamentu Niemieckiego – Reichstag oraz najbardziej rozpoznawalny symbol Berlina – Bramę Brandenburską.

Kolejnym etapem był długi spacer wzdłuż reprezentatywnej alei Unter den Linden, z licznymi muzeami, ambasadami i zabytkami dawnego Berlina, z piękną katedrą i wyspą muzealną.

Wieża Telewizyjna i Jarmark Bożonarodzeniowy przy Alexanderplatz były ostatnim punktem naszej wycieczki. Tam poczuliśmy magię prawdziwych świąt, mogliśmy kupić pamiątki oraz słodkości.

W drodze powrotnej widzieliśmy East Side Gallery – ponad kilometrowy fragment Berlińskiego Muru, który za sprawą artystów stał się najdłuższą galerią sztuki pod gołym niebem.

Zmęczeni, ale pełni wrażeń wróciliśmy w późnych godzinach do Oławy.